Tapasztalatunk szerint az a gyermek, aki nem tudja mit szeretne, aki nem akar, vagy fél az iskolába menni, akinek egészségi tünetei vannak az iskolába járás miatt, akinek kudarcai voltak az előző iskolájában, akinek alacsony az önértékelése, aki kiközösített volt, aki nem élte meg magát sikeresnek, akinek nincsenek barátai, aki érzelmileg be van zárkózva, aki erőszakos tüneteket produkál az mind szorong!
A ‘szorongás’ lett az év szava a gyerekek szerint 2021-ben egy angol kutatás alapján. Oxford University Press nyolcezer, 7 és 14 év közötti gyerek véleményére volt kíváncsi 85 iskolából szerte az Egyesült Királyságban. (Forrás: LitHub)
A tanulás egy magasan szervezett kognitív funkció a szorongás a legtöbb tanulási funkciót blokkolja. Nagyon sokat tehetünk azért mi felnőttek, hogy megszüntessük azokat a környezeti és társas tényezőket, melyek a diákok szorongását okozzák. Hét éve kutatjuk, hogyan tudunk valódi partnerségen alapuló, a személyiség kibontakozását elősegítő kapcsolatokat kialakítani a gyerekekkel és hogyan tudjuk őket abban segíteni, hogy egymással is támogató, építő módon kapcsolódjanak. Az Arany Iránytű Programot azzal a céllal hoztuk létre, hogy örömteli, tápláló iskolai légkört és kapcsolatrendszert hozzunk létre ott, ahol erre kevés esély mutatkozott. Következő lépésben felajánljuk tapasztalatunkat mindenki számára, aki szeretne hasonló változást elérni.